Wednesday, November 10, 2004

在花園散步隨手寫下的


畫室的廁所有
第三者的氣味

你採取守

最好的姿勢

你沒有把秘密給人
還沒有

那些第三者
正在興建花園

你打算提供飲水肥料
夜間照明你打算
提供散步

用腳踢鬆土塊

這座花園估計能在下一季到達
神經毒氣的積極生產目標

作畫的時候我們消耗過度
而花園將補充它們

什麼都沒做的人有禍了
他犯了――純潔之罪――

我下一幅畫的主題

想像第一筆:筆
削開了並弄髒畫布

為什麼我蹲下來刨土
放出十條蚯蚓

如果你曾貼近地面觀察蚯蚓
如果你數過顏色的扭動

那幅畫我不畫月亮和太陽
我要畫上它們的勞作

還有第三者的源源不絕
星星在旋轉。。。

我們把撿來的花一個個牽到廁所喝水

在撿到它們的地方我們放上幾塊銅板幾張紙
為了紀念,命運的使者沿路
煞有介事地賣花

它們喝足了水,頭髮厚了
假如我就綻開雙手去捧臉,我感到世界變重了

這一端翹起來,我搖擺
無論怎樣搖擺

我的下下幅畫將要描繪搖擺

奇妙的和諧。你聽過這首
詠嘆調?

我擁抱了他的愛
他吻了我的。在廁所發生的事
也在別處發生

全部

都很美
否則美長什麼樣?

我剛剛查過字典,從玫瑰
鳶尾兩頁之間

一幅澆著水的蝴蝶插圖旁
找出了「花園」的定義

2 Comments:

At 12:14 PM, Anonymous Anonymous said...

全部
都很美!

 
At 11:36 AM, Blogger gfutfy said...

Youth is warcraft leveling not a time of life;warcraft leveling it is a wow lvl state of mind; wow power level it is not power leveling amatter of World of warcraft Power Leveling rosy cheeks, red wrath of the lich king power leveling lips and supple knees;WOTLK Power Leveling it is a matter of thewill,wlk Power Leveling a quality of buy aoc gold the imagination,aoc gold a vigor of the emotions; it is thefreshness of the deep springs wow gold of life. Youth means a tempera-mental maplestory mesos predominance of courage over timidity, of the appetite formaple story mesos adventure over the love of ease. wow gold This often existsin a man of 60 more than a boy of 20. Nobody grows old merely by anumber of years.

 

Post a Comment

<< Home